GLOBAL EDUCATION FOR A GLOBAL WORLD: TREBALLEM LA CRISI DELS REFUGIATS

Entre el passat 25 i 31 de gener, les alumnes Mireia Martí Duart, Daniela Vela Luz i Blanca Luz Ruano, de 3r d’ESO de Florida Secundària, acompanyades pel professor Miquel Torrijos, participaren en la primera trobada del Projecte Global (Global Education for a Global World) en Kudowa-Zdrój (Polònia), junt a estudiants d’instituts de Turquia, Romania, Polònia i Lituània. El projecte té com a tema central l’actual crisi dels refugiats, i al llarg de dos anys analitzarem aquest repte que a tots ens afecta d’una manera o altra. L’objectiu no és altre que entrendre’l millor per tal de ser capaços de donar-li respostes més adients i conscients.

El motiu d’aquesta primera trobada era realitzar una aproximació històrica a la realitat migratòria de cada país participant, amb especial èmfasi a les migracions forçoses dels qui se’n van perquè la seua vida està en risc. És a dir, fer una mirada enrere buscant els nostres propis refugiats.

Aquest treball l’han realitzat les alumnes del projecte en horari extraescolar a Florida Secundària, i l’han presentat a Kudowa. Ja en la pròpia trobada a Polònia, hem tingut el plaer i la sort de assistir a dues enriquidores xarrades sobre la visió que els mitjans de comunicació donen sobre els immigrants i sobre l’actual epidèmia de “fake news” aplicada al cas concret dels refugiats. Sengles conferències han estat impartides respectivament per Patrick Kimani, un professor d’anglés d’origen kenyà que viu a Polònia des de fa tres anys, i per Agnieszka Lichnerowicz, una periodista polonesa especialitzada en conflictes bèl·lics i política.

Amb tota la informació adquirida, tant a les sessions prèvies realitzades a Florida com a les xarrades realitzades a Kudowa, els estudiants (barrejats per nacionalitats) han fet un vídeo que ben aviat serà presentat al nostre centre.

A més a més, el fet de conviure durant gairebé una setmana amb estudiants de diferents països els ha fet ampliar a les nostres alumnes els seus horitzons culturals i humans. La barreja de llengües, costums, caràcters i gustos i, sobre tot, el gaudir d’aquestes diferències els ha fet, de ben segur, ser més tolerants. I d’açò precisament tracta aquest projecte: de TOLERÀNCIA.