La CASSOLA – Una finestra el nostre model educatiu

Presentació

LA CASSOLA és la revista de FLORIDA SECUNDÀRIA, que ja té més de 20 anys i més de 30 números publicats.

Fullejant els números de La Cassola ens adonem que som un centre viu, amb història, reconeixem les cares, les veus dels qui han estudiat amb nosaltres, dels qui han deixat la seua empremta. Quan començarem no sabíem on podríem arribar, ara mirem enrere i estem satisfets del viatge realitzat, La Cassola s’ha convertit en un instrument de navegació, en el veler que travessa els mars de la nostra història com a centre educatiu. Ha navegat durant aquests anys amb major o menor fortuna, en cursos plàcids i cursos de tempesta, però sempre ferm el timó per arribar a les mans del nostre alumnat, de les famílies i del professorat.

Esperem que el nostre vaixell continue navegant cap al futur.

Breu Història de la Revista

En desembre del curs 93/94 es publicava el número 1 de la revista. En els seus orígens la revista va nàixer vinculada al departament de llengües de l’institut i, en concret, a l’optativa de premsa de l’ESO. En l’actualitat, la revista és gestionada per la Comissió de Gestió Cultural on participen persones dels diferents estaments del centre que té com a objectiu principal dinamitzar i gestionar l’activitat cultural del centre per convertir-se en un element de participació.

Que una revista escolar arribe als vint números i s’haja publicat quasi al llarg de dues dècades és en si ja tot un èxit. Tots i totes sabem del caràcter efímer d’aquest projecte, que depenen exclusivament de la voluntat del professorat i de l’alumnat en cada curs. Per això, La Cassola ja té la consistència de les coses arrelades al centre, té el vigor dels projectes consolidats, de les coses «de casa». És un goig obrir les pàgines de qualsevol número d’aquesta revista i veure com la vida del centre batega en cadascuna d’elles. Ara un article d’opinió, ara un poema, una experiència d’alguna assignatura o una col·laboració d’un pare o una mare, ara una entrevista o una ressenya de l’últim llibre llegit, la descripció d’un experiment o la narració d’una eixida extraescolar…