Aula TAS: un espai innovador

El suplement ‘AULA’, de ‘Levante-EMV’, destaca el nostre espai TAS de transició entre les etapes de Primària i ESO 

L’Aula TAS (Transició a la Secundària) apareix al suplement ‘AULA’ del diari autonòmic Levante-EMV com un espai innovador a l’aula. El suplement explica la iniciativa d’aquest nou espai a Florida Secundària creat el present curs que pretén servir de transició entre les etapes de Primària i ESO al centre de Florida Secundària de Catarroja. L’article descriu l’organització de l’espai, una aula diàfana dividida en quatre espais (àgora, dues habitacions i zona verda pel descans), que naix per donar resposta als canvis socials i en què es treballen les assignatures més instrumentals com Matemàtiques, Castellà, Socials, Valencià i Anglés, a més d’estar oberta a tots els grups d’estudiants que la vulguen utilitzar.

A través de l’Aula TAS el professorat de Florida Secundària treballa l’àmbit competencial de l’alumnat basat en les maneres de pensar, maneres d’estar i de sentir, maneres de viure i relacionar-se, maneres de fer i de treballar. Està dirigit al benestar de l’estudiant i perquè vagen aconseguint eixes competències transversals. A l’article, també es destaca que l’espai sorgeix per donar resposta a la realitat de l’alumnat de secundària, els canvis i per una qüestió cooperativa. “Des de Florida abordem diferents etapes educatives, col·laborem amb altres cooperatives i véiem necessària una reflexió conjunta de les competències que ens agradaria treballar amb l’alumnat. És a dir, com ens agradaria que siguen els nostres alumnes una vegada abandonen el nostre centre”, comenta Almudena Buciega, directora de l’Ensenyament de Zero a 18 anys de Florida Grup Educatiu.

La directora de Florida Secundària, Merche Sánchez, afig al reportage que l’Aula TAS “està oberta a qualsevol grup que vulga utilitzar-la. El més important és que tots els nivells vagen contagiant-se del treball que estem fent des del primer curs de Secundària”. Per la seua part, la coordinadora del primer cicle d’ESO, Natàlia Herrero, va explicar al diari, entre altres coses, que les activitats “han anat orientades a treballar l’escolta activa, l’aprenentatge entre iguals a partir d’esquemes comuns o d’activitats en les quals es planteja un repte per cada grup d’alumnes. Però també en saber parlar, pensar, escriure, reflexionar”.