Arranca el projecte IMONED liderat per Florida Secundària

La cooperativa valenciana d’educació coordina un projecte Erasmus+ per a oferir solucions a l’ensenyament a distància

Una reunió posada en marxa de manera virtual entre socis ha sigut el tret d’eixida al projecte IMONED ‘Millora dels coneixements, habilitats i competències dels professors en l’educació en línia i a distància’ liderat per Florida Secundària en el qual participen 8 socis de 4 països.

La reunió, que al principi degué celebrar-se presencialment en les instal·lacions de Florida Secundària a Catarroja, va ser una primera presa de contacte de tots els socis del projecte procedents d’Espanya (Florida Centre de Formació Coop.V -Florida Secundària- i la Fundació Universitat-Empresa de l’UJI), Polònia (Universitat Papa Joan Pau II i una associació educativa de Cracòvia), Lituània (un centre de RH i una ONG educativa) i Turquia (una escola de secundària i una Direcció General d’Educació de Daday).

Al llarg de la reunió es van presentar les principals activitats a desenvolupar al llarg dels dos anys de duració del projecte, posant l’accent principalment en aspectes relacionats amb la gestió del mateix i les accions a desenvolupar i implementar per a aconseguir l’objectiu final del projecte. “Es tracta de proporcionar un coneixement integral i complet sobre la preparació, desenvolupament i implementació d’un aprenentatge a distància efectiu”, comentava Eduardo Lázaro, responsable de l’equip de Florida en aquest projecte.

El projecte IMONED és finançat pel Programa Erasmus+ (KA201 – Associacions estratègiques en Educació Escolar) i el seu període d’execució és de 2 anys, des d’1 desembre 2020 al 31 novembre 2022.

Charo López, professora d’Idiomes de Florida Secundària, i Eduardo Lázaro, tècnic de projectes europeus de Florida, formen l’equip coordinador d’aquest projecte que té com a objectiu crear eines tecnològiques i formatives per als professors que no estan molt familiaritzats amb els problemes de l’ensenyament a distància en l’actual situació de pandèmia. El projecte IMONED també analitzarà les necessitats del professorat per a augmentar i millorar les seues habilitats i competències en l’elaboració d’un contingut educatiu innovador per als seus alumnes, així com el desenvolupament de tecnologies i instruments innovadors.

Per a aconseguir aquests objectius, durant el primer any es realitzaran treballs de recerca que donaran peu a la metodologia de formació a distància base per a la creació d’un pla d’estudis. En el segon any, es desenvoluparan les eines que s’utilitzaran en la formació a distància i es realitzaran proves pilot amb el professorat de cada país, els resultats del qual s’inclouran en un Manual.