El racó de la Lluna: un espai de trobada interdisciplinar

L’alumnat de 1r d’ESO de Florida Secundària va encetar el passat 30 de novembre un racó temàtic vinculat a la Lluna que busca ser un punt convergent entre els diferents àmbits en què s’organitza part de les matèries de 1r d’ESO, un punt de trobada en el camí de les diferents matèries que els configuren (amb el recolzament de l’assignatura de Matemàtiques), amb què donar sentit a l’aprenentatge d’una manera integrada.

Així doncs, El racó de la lluna serà la línia de treball que estructurarà durant 21 dies les sessions dels diferents àmbits (Biotecnològic, Sociolingüístic i d’Expressió) i de matèries com ara Matemàtiques, Plàstica, Castellà o Anglès. El fil conductor de tot aquest treball és el contingut d’uns estranys missatges arribats des de la cara oculta de la lluna, escrits en un codi que ha hagut de desxifrar l’alumnat. Amb aquests missatges els remitents ens informen que han trobat una petjada i ens sol·liciten informació al voltant de qui som i de quines petjades hi ha de la lluna a la nostra cultura. Això ha donat peu a treballar en equips cooperatius per fer-nos preguntes sobre aquest satèl·lit, per simular l’arribada d’Armstrong i Aldrin en una lluna d’argila, o per pensar quins missatges deixaríem a la humanitat.

El proper 21 de desembre l’alumnat de 1r d’ESO tractarà de donar resposta als estranys habitants lunars que ens han fet arribar els missatges a través de la NASA. Igualment, mostraran el treball realitzat a les diferents matèries i àmbits i intentaran respondre les preguntes que ells i elles han formula. Algunes de les preguntes són les següents: tots els planetes tenen lluna/ llunes? Per què la lluna té fases? Com influeixen les fases lunars en la terra/en la natura? D’on ve la paraula lluna? De quin color és? Com es veu la lluna des del pol nord?… 

Esperem que tot aquest treball puga contribuir, des d’un treball integrat, a la posada en pràctica de competències que considerem essencials per a aconseguir un aprenentatge significatiu, com poden ser les competències clau o les competències pròpies de Florida Grup Educatiu.