Aitana Gómez Esteve, de 16 anys i estudiant de Florida Secundària ha sigut seleccionada per a la beca de la Fundación Amancio Ortega. Durant el pròxim curs, estudiarà 1r de Batxiller en un institut del Canadà.

El seu entusiasme per experimentar altres cultures, sumat a un excel·lent currículum acadèmic, han fet possible que siga una de les 400 persones afortunades que gaudiran d’esta oportunitat educativa. Conta que va ser el seu pare qui la va impulsar a inscriure’s una vegada es van obrir les convocatòries. Així va començar el que seria un rigorós procés de selecció amb diferents proves de nivell, exàmens i entrevistes personals.

Encara no està confirmat quin serà el seu destí, encara que prompte celebraran la primera reunió conjunta, en la qual podrà conéixer a altres estudiants beneficiaris d’esta beca.

«Encara no acabe de fer-me a la idea, però conforme passa el temps soc més conscient», explica. Diu que la seua il·lusió és comprovar si «els instituts són com els de les pel·lícules», i que ja ha vist tot l’historial de vídeos d’altres alumnes que han compartit la seua experiència a través de plataformes com a YouTube o TikTok.

Les seues motivacions són clares: fer moltes amistats, millorar el seu anglés i descobrir com funcionen altres sistemes educatius, però sense oblidar «que la vida seguix a casa». La seua nova rutina i les infinites possibilitats que oferix esta experiència immersiva, no la desconnectaran de la seua trajectòria educativa a Espanya. «Estic definint ara el meu futur. M’agradaria estudiar psiquiatria, però encara no ho tinc clar. Espere que el meu temps al Canadà em vaig ajudar a prendre una decisió».

Amb el ple suport de la seua família, així com també de la comunitat educativa de Florida Secundària, i l’emoció palpable en la seua veu, Aitana anticipa amb ànsies la pròxima etapa del seu viatge educatiu, però que també suposarà un gran creixent a nivell personal. A mesura que s’acosta el moment de la seua partida, es prepara amb determinació, conscient de l’impacte transformador que esta experiència tindrà en la seua vida.