L’alumnat de 1r d’ESO de Florida Secundària, en l’assignatura de Castellà, participa en activitats per a la iniciació a les tècniques de treball cooperatiu.
Un dels reptes ha estat la creació d’una història narrativa en equips a partir d’una selecció d’imatges de l’il·lustrador Carlos Toledo. Després d’una anàlisi individual, cada membre de l’equip ha proposat la seua interpretació i han acordat una manera de vincular-les en forma de text narratiu per donar resposta a preguntes com ara amb quina història es podrien connectar les imatges, com seria la trama o qui seria en seria protagonista.
A més d’activar coneixements previs —com les característiques del gènere narratiu, treballades ja durant l’etapa anterior— han aconseguit que l’alumnat entendre l’objectiu fonamental del treball cooperatiu: assolir una meta comuna, compartint lideratge i responsabilitat, treballant en col·laboració, i aportant el millor a nivell individual per obtenir els millors resultats grupals.
A més a més, l’alumnat ha despertat la seua creativitat i en molts dels equips han aconseguit elaborar històries tan o més interessants com ho eren les pròpies imatges.