Dinamitzar la lectura durant l’adolescència no sols promou entre els joves l’hàbit en la lectura i la millora en la comprensió lectora, també els ajuda a treballar habilitats i competències per al seu desenvolupament cognitiu, així com per a la reflexió personal i el pensament crític.
És un dels punts principals de ‘l’Espai Lector‘ de Florida Secundària (Campus Catarroja). Una iniciativa que, mitjançant diferents activitats d’animació lectora, busca despertar l’interés per la lectura de manera creativa i participativa. És en este espai on l’alumnat descobrix el plaer de llegir i millora les seues capacitats amb dinàmiques i propostes que li motiven a continuar endinsant-se en nous mons literaris.
«Cada ovella amb la seua parella» ha sigut l’activitat més recent. A través del joc, la imaginació i afavorint el treball en equip, l’alumnat ha participat en reptes col·laboratius elaborant sinopsis de diferents obres literàries utilitzant les seues portades o personatges principals.
Treballen amb diferents històries i gèneres, la qual cosa els permet descobrir noves opcions de lectura. A més, l’activitat inclou una fase creativa en la qual l’alumnat dissenya portades per als llibres, basant-se únicament en la sinopsi. A continuació, estos dissenys es compartixen en grup i es comparen amb les portades originals, la qual cosa genera un interessant debat sobre com cada lector/a interpreta de manera única una obra literària.
«Cada ovella amb la seua parella» també els permet elaborar un llistat de llibres recomanats, tots ells disponibles a la biblioteca del centre, perquè puguen continuar explorant noves històries que s’ajusten als seus interessos.