Alumnat de 1r de Batxillerat de Florida Secundària (Campus Catarroja), ha sigut l’encarregat de representar al centre en la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat que impulsa Xarxa Vives des de l’any 2014. El debat de l’última edició ha girat entorn de la següent qüestió: «És el culte al cos una amenaça per a la salut?».
L’equip s’ha preparat durant tot un mes guiats per la seua capitana, la docent de valencià Pilar Zamora, amb l’ajuda d’Arantxa Meseguer, tècnica del CRAI-Biblioteca. Han practicat mitjançant simulacres de debat, amb postures tant a favor com en contra, per a poder argumentar des de qualsevol posició enfront d’equips contraris d’altres centres educatius.
Tot i no arribar a la fase final, l’equip de Florida Secundària ha aconseguit omplir les seues motxilles amb esta experiència única. La seua participació i entrenament previ a la Lliga de Debat, els ha permés millorar competències com ara la comunicació oral i escolta activa, argumentació lògica i també la gestió del temps i el treball en equip.