Al Taller de llengua per a l’alumnat nouvingut de Florida Secundària han treballat, amb la col·laboració de l’alumnat de 3r de PDC, el projecte LA RULETA DE LAS PALABRAS, centrat en l’ODS 4 (Educació de qualitat). El disparador ha estat una situació distòpica: un 2025 en el qual la Terra està devastada i, per als governs del món, dotar els recursos per a l’educació ja no és la prioritat front a la urgència climàtica. En aquest context s’ha proposat com a objectiu d’aprenentatge a l’alumnat de 3r de PDC la creació de recursos educatius oberts (REA), de lliure ús, susceptibles de ser utilitzats pels més de 265 milions de xiquets i xiquetes que no hi són escolaritzats en 2015, xifra que creixerà en el futur si no hi posem solució.

Hem adaptat aquesta proposta per convertir-la en una situació d’aprenentatge més pròxima i motivadora per a l’alumnat de 3r de PDC. Els proposàrem crear els jocs per als companys i companyes del Taller de llengua de Florida Secundària, un grup de 5 alumnes nouvinguts a l’escola, provinents de Xina, Marroc o Ucraïna. Des del Taller de llengua també aprofitaren aquesta experiència per a aprendre vocabulari bàsic de l’entorn urbà i els temps verbals amb diferents tipus de jocs digitals, creats en Wordwall i Educaplay, així com desenvolupar les competències d’expressió oral preparant la seua presentació oral davant el grup de 3r ESO. La presentació del Gran Joc ha estat un gran èxit: gaudiren explicant-se mútuament els jocs i jugant junts.