Els estudiants de segon d’ESO de Florida Secundària en l’assignatura Learning Lab, han completat amb èxit un projecte que ha consistit en la construcció d’una maqueta d’un pont, utilitzant llistons de pi com a material principal. A través d’aquesta activitat, els alumnes han desenvolupat habilitats manipulatives en la construcció d’estructures, aplicant els coneixements adquirits en les seues classes de ciències i matemàtiques.

La maqueta del pont no només representa un èxit en termes de creativitat i enginy, sinó que també ha servit com a eina per al desenvolupament de les habilitats pràctiques dels alumnes. Han aprés sobre la resistència dels materials, les forces estructurals i la importància de la precisió en la construcció.

A més de la maqueta, els alumnes han creat un mural que il·lustra el tipus de pont escollit i detalla el procés complet de construcció. Aquest mural no només complementa la seua obra, sinó que també ofereix una visió educativa dels passos implicats en la creació d’una estructura.

Amb aquest projecte, els alumnes no soles han aplicat els seus coneixements teòrics, sinó que també han adquirit un aprenentatge pràctic valuós que enforteix les seues habilitats en l’àmbit de la construcció i la resolució de problemes.