Del 30 d’abril al 5 de maig, un grup d’alumnat de Florida Secundària va participar en un intercanvi escolar amb el Lycée La Joliverie de Nantes (França), dins del programa Erasmus+.
Durant sis dies, l’alumnat va conviure amb famílies franceses i va compartir activitats acadèmiques, culturals i d’oci, vivint una autèntica immersió lingüística i cultural. Entre les activitats més destacades es troben la visita al projecte “MicroJoule”, de creació de prototips de vehicles ecològics de competició. Les visites a entorns naturals propers, com el riu Erdre. El passeig guiat per l’alumnat francés per la ciutat de Nantes, amb proves per equips. La degustació de les famoses “Galettes bretones “ i les “crêpes”. El joc de pistes a Trentemoult (un pintoresc barri de pescadors).
L’excursió al Mont Saint-Michel que, sens dubte, va ser un dels moments més especials, pel seu valor històric, cultural i natural. Allí, abans de visitar el Mont i l’abadia, ens explicaren els esforços que fan per protegir aquest espai natural tan valuós, així com detalls de la flora i fauna. Tot això amb la marea baixa i un dia un poc emboirat, que feia la vista un poc més màgica, encara. L’últim dia es va completar amb classes compartides, activitats de conclusió i la visita a les Machines de l’Île (un espai de màquines gegants fetes amb materials naturals i mogudes a mà, inspirat en l’univers de Jules Verne). Un lloc únic, que et fa entrar en un univers màgic, ple de fantasia.
Totes les dinàmiques s’han realitzat de manera cooperativa, organitzats en equips. Esta experiència ha permés desenrotllar competències clau com l’autonomia personal, la competència social i ciutadana, el treball en equip, l’esperit emprenedor i la consciència de ciutadania europea, a més de reforçar la consciència mediambiental i la necessitat de preservar els entorns naturals. Per tancar aquest projecte, l’alumnat farà diverses activitats: enviarà una postal d’agraïment als seus companys i famílies, explicarà la seua experiència a la resta d’alumnat de francés i, elaborarà un “carnet de voyage”, un diari personal creatiu amb les vivències, emocions, vocabulari en francés, dibuixos i records. Tot això ajudarà a reflexionar sobre l’aprés i a ser més conscients del valor educatiu i humà d’una experiència inoblidable com aquesta.




