Què passa quan obrim les aules al món? Quan una llengua deixa de ser només una assignatura i es converteix en una eina per a comunicar-nos amb persones reals i d’altres cultures? I quan conéixer altres ambients també ens ajuda a entendre millor d’on venim?
Del 13 al 16 d’octubre, Florida Secundària se suma de nou als Erasmus Days, la celebració europea que cada any posa en valor els projectes de mobilitat, cooperació i internacionalització que connecten centres educatius de diferents països.
Des de Florida entenem la internacionalització com una oportunitat per a aprendre més enllà de les aules: descobrir altres maneres de viure i d’aprendre, practicar llengües en contextos reals, compartir experiències amb estudiants d’arreu i desenvolupar una mirada més oberta sobre el món que ens envolta.
Per això, aprofitarem aquesta setmana, que ja s’ha convertit en una cita habitual al nostre centre, per a acostar l’experiència Erasmus+ a tota la comunitat educativa i donar visibilitat a les diferents oportunitats de mobilitat que oferim des de Florida.
Al llarg de la setmana, l’entrada de la planta baixa acollirà l’Erasmus Days Photo Corner, un xicotet espai on l’alumnat i el professorat podran conéixer millor els nostres projectes internacionals, descobrir les possibilitats que ofereix el programa Erasmus+ i, per descomptat, fer-se un selfie divertit per a recordar la celebració.
A més, el dimecres 14 d’octubre, a les 10.40h, a l’Aula TAS, tindrà lloc una nova edició de l’Erasmus Café. En aquesta trobada, l’alumnat que ja ha participat en mobilitats internacionals compartirà les seues vivències amb altres estudiants interessats/des a participar-hi en el futur. Una oportunitat per a conéixer de primera mà com és preparar un viatge tan important, conviure amb altres i afrontar els reptes i aprenentatges que comporta una experiència d’aquest tipus.
Els Erasmus Days són, en definitiva, una meravellosa ocasió per a celebrar tot el que passa quan el nostre institut s’obri al món i recordar que una mobilitat és molt més que una eixida estudiantil: és una experiència d’aprenentatge transversal que afavoreix l’autonomia, la convivència i el creixement personal, i que deixa empremta molt més enllà de les aules.
Del 13 al 16 d’octubre, us animem a participar en les activitats i a sumar-vos a aquesta celebració europea.
Happy Erasmus Days!



