L’alumnat de 1r d’ESO de Florida Secundària ha treballat durant el mes de març un projecte interdisciplinari centrat en un tema que ens implica a totes i a tots: la sostenibilitat. Ens hem endinsat de la mà d’experts i expertes, famílies, alumnat  i professorat en el món dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS), per a analitzar quin impacte tenen determinades accions en el futur i en el planeta.

Al llarg del projecte hem buscat alternatives a accions perjudicials per al medi, hem treballat el significat de conceptes vinculats (com ara escalfament global, petjada ecològica, Agenda 2030 o canvi climàtic), hem reflexionat conjuntament a partir de textos que ens fan pensar i hem treballat en equips per a generar una campanya de conscienciació al voltant del reciclatge. També hem compartit pràctiques que no comprometen el nostre futur, hem ideat nous usos per a materials que aparentment ja no serveixen i s’hem plantejat algunes preguntes (com per exemple si podem viure sense el plàstic o què podem fer a un munt de taps).

Hem omplert  doncs, les nostres motxilles amb un conjunt de competències i coneixements que, més enllà d’anar dirigides a aconseguir un repte, el Repte Tap, han contribuït a la conscienciació de tota la comunitat educativa i, per tant, suposaran una contribució més a la cura pel nostre planeta i pel nostre futur. Tota aquesta contribució s’ha a partir del treball de dos ODS concrets -consum i producció responsables (ODS 12) i acció climàtica (ODS 13)- i fent servir dinàmiquescomeldesign thinking o el treball cooperatiu.

El repte és ara omplir un contenidor de taps que ens ha cedit l’empresa CMPlastik; siho aconseguim, els taps esdevindran un banc sostenible per al nostre pati.

[advanced_iframe src=»<iframe width=»560″ height=»315″ src=»https://www.youtube.com/embed/6OJZtS3Kr9k» title=»YouTube video player» frameborder=»0″ allow=»accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture» allowfullscreen></iframe>» width=»100%» height=»600″]