L’alumnat de 2n ESO de Florida Secundària ha posat el punt i final al projecte Green Friday celebrant una jornada reivindicativa al centre en contraposició al Black Friday que ompli les botigues i centres comercials.

L’humor i l’art com a ferramenta de denúncia ha estat present al I festival de contrapublicitat Florida Secundària on s’han mostrat els curtmetratges amb versions d’anuncis de la teletenda. L’homenatge al treball de la fotògrafa Yolanda Domínguez “Poses” ens ha servit per a denunciar la cosificació de la dona al llenguatge publicitari, una de les expressions més quotidianes i subtils de la violència de gènere. És per això que el nostre alumnat ha animat a tots els presents a posar(se) en la pell de les dones, denunciat d’aquesta manera la glamourització d’una violència que no hauria d’existir mai. Hem pogut també contemplar en una maqueta el resultat de l’observació realitzada als centres comercials sobre les estratègies de màrketing per fomentar el consumisme, una mostra de les quals teniu també al nostre Padlet. Ser-ne conscients és el primer pas per a que no ens enganyen!

Finalment, hem gaudit d’algunes iniciatives que demostren que és possible apostar per la sostenibilitat i compartir i conviure d’altres maneres. Alguns companys i companyes han mostrat com reparar i mantenir les bicicletes per allargar la seua durada, mentre altres posaven en marxa el racó de bookcrossing a Florida Secundària (per compartir llibres gratuïtament en una xarxa mundial) o mostraven com amb uns senzills talonaris de vals podem regalar allò que tenim més valuós, el nostre temps.

Una jornada il·lusionant que ens ha convidat a pensar i actuar i a la que s’ha sumat alumnat d’altres nivells, professorat i algunes famílies. Molts gràcies a totes i tots per acostar-vos i compartir!