Amb motiu de la celebració del Dia d’Europa, el 9 de maig, el departament d’anglès ha dut a terme diferents activitats amb l’alumnat del centre per apropar-los a la realitat i la diversitat cultural europea d’una manera dinàmica i participativa.
L’alumnat de 1r d’ESO de Florida Secundària ha participat en l’activitat «Discover Europe» dins de l’assignatura d’anglès. Aquesta proposta ha tingut com a objectiu fomentar l’ús de la llengua anglesa mentre els estudiants descobrien aspectes relacionats amb la Unió Europea i els seus països membres.
L’activitat va començar amb una breu introducció sobre el significat del Dia d’Europa i la importància de formar part d’una comunitat europea oberta, diversa i connectada. També es va destacar el paper del nostre centre com escola acreditada Erasmus + pel SEPIE; compromesa amb els valors europeus i amb una educació oberta al món.
Posteriorment, l’alumnat, distribuït en grups, va anar rotant per diferents racons interactius. En un d’ells havien d’endevinar països europeus a partir de pistes i endevinalles, mentre que en un altre treballaven curiositats i dades sobre la Unió Europea a través d’una activitat de vertader o fals. També van participar en un repte de geografia en el qual havien de localitzar i col·locar correctament diferents països en un mapa d’Europa. Finalment, van practicar l’expressió oral en anglès mitjançant converses breus sobre cultura, gastronomia, viatges i curiositats europees a partir de targetes guiades.
La sessió va concloure amb una posada en comú en la qual els estudiants van compartir allò que havien aprés i van reflexionar sobre la importància de la cooperació, la diversitat cultural i el sentiment de pertinença a Europa.
Per la seua banda, l’alumnat de 1r de Batxillerat ha realitzat un projecte en anglès sobre curiositats de diferents països europeus. De manera voluntària, els estudiants han investigat un país poc conegut per a ells i han buscat dades sorprenents sobre la seua cultura, tradicions, gastronomia o costums.
A partir d’aquesta investigació, han creat una infografia digital i posteriorment han gravat un vídeo en anglès explicant la informació trobada i aportant la seua opinió personal.
Aquest projecte ha permés treballar la competència comunicativa en llengua anglesa, la creativitat digital i el coneixement de la diversitat cultural europea d’una manera motivadora, participativa i significativa.




