L’alumnat de 2n ESO de Florida Secundària ha encetat el projecte interdisciplinari Green Friday, on aprofundirem sobre les conseqüències socials i mediambientals de la societat de consum i plantejarem alternatives més sostenibles i justes.

Les activitats inicials han versat sobre allò que ens aporta la felicitat –i que segurament no es pot comprar ni vendre- i una dinàmica sobre les tècniques que empren les zones comercials per animar-nos a consumir més del que necessitem. Per tal de comprovar com funcionen aquestes tècniques l’alumnat ha fet una eixida a diferents centres comercials i supermercats de la ciutat de València. Allí han observat i registrat com qüestions com ara la distribució dels productes en un establiment, el disseny dels recorreguts, la música, les olors i fins i tot els preus estan mil·limètricament dissenyats per animar-nos a comprar. Un treball de camp vivencial que de segur els ajudarà a qüestionar-se i entrenar la mirada davant tantes falses ofertes de Black Friday i tantes “necessitats” creades.

Al llarg d’aquestes setmanes continuarem aprenent i generant junts altres maneres de fer i compartir més enllà del que ens marca la roda del consum.